Wednesday, January 5, 2011

Пожелание

аз пък си пожелавам през тази година
да бъдем здрави
да бъдем заедно
да се топлим с емоциите от изминалите коледни дни, които празнувахме почти неразделни
да оставим тъжното в последния ден на старата година, защото той така е пожелал да бъде
да мислим с много обич за близките си и да им я показваме
да бъдем благодарни на приятелите, които са до нас не само в щастливите ни моменти
да изпием още много хималайски чайове в приятна компания в Апартамента
да пием греяно вино пак там и по светли поводи
да се запознаем с още няколко Страхотни момчета и момичета
да направим Стъпка напред към успеха
да поживеем в Духа на Германия
да усещаме звуците и ароматите на Франция
да се сблъскваме с хаоса в България, но все пак да се чувстваме у дома там
а пък София, погледната от самолета, но и от близо, да спре да бъде въпросителна в очите ни
да прочетем с увереност още много научни и художествени текстове
да напишем такива

а междувременно
да попълваме фотокнигата за следващата Коледа :)

най-хубавото е, че всичко това ми се струва постижимо
трябва само да го поискаме и да си го вземем с усилия
а ние можем, нали? :)

1 comment:

  1. хълмът е потънал в мъгла
    запалила си нощната лампа и четеш
    в другия ъгъл на стаята свети старата лампа
    на двеста прасешки години и една човешка
    слушаш джаз
    спокойна си
    животът каквото и да значи това
    точно в този момент не е загадка
    улавяш се, че не четеш
    дори не се взираш в страницата
    мислиш си нещо
    някъде другаде си
    и щом си го помисляш, се сепваш
    вкъщи някой мисли за теб
    но къде е вкъщи?
    долу минава автобус
    старият бутерман спи
    някой ходи в коридора
    дъските скърцат тайнствено
    в коридора е студено, но в малката кухня
    е топло и това е загадка,
    която трябва да бъде разгадана
    пие ти се чай, но те мързи да станеш
    дали стаята ми не е прекалено детска - мислиш си
    прекалено претрупана и твърде шарена
    хммм
    не
    добре е
    това съм аз
    всеки предмет ме изразява
    всяка гледка и сянка
    спира да те мързи
    ставаш и прецапваш с боси крака до кухнята
    правиш си кафе вместо чай
    от разсейване
    преди да влезеш в стаята се обръщаш към нейната
    дали марго спи? дали не свири тихо на
    невидимото си пиано?
    дали винаги ще бъде тук
    в тази стая
    с черно белите снимки на доано
    с изгледа към вечно зеленото гробище
    и разцъфналите камъни
    които раждат кости
    този, който ме създаде първо издълба
    бръчиците от смях
    дано забрави да оформи
    онези
    в ъгълчетата на очите
    поглеждам се в огледалото до вратата
    аз съм висока
    и слаба
    прекалено будна от кафе
    малко тъжна
    взимам книга от новата купчина
    спирам джаза и пускам един тъжен исландец
    от който понякога ми се доплаква
    и заривам глава в пуха на възглавницата
    всичко ми е ясно
    животът ми ще бъде две възглавници
    между две скоби
    и един чаршаф

    ReplyDelete